Başarılı Olmak İsteyen Her Şirketin Mutlaka Kullanması Gereken 6 Pazarlama Teknolojisi

İnsanlar artık dijital ortamlarda daha fazla zaman geçiriyorlar. Dünyada neler olup bittiğini sosyal medyadan takip ediyorlar, dijital platformlardan dizi ve film izliyorlar, internetten alışveriş yapıyorlar. İster direkt son tüketiciye, ister şirketlere satış yapıyor olun, tanıtımlarınızı dijital ortama taşımak artık bir seçenek değil, zorunluluk.

Çok fazla içeriğin içinde dolaşan, sayfalara hızlıca göz atıp bir sonrakine geçen potansiyel müşterilerinizin dikkatini çekmek her geçen gün daha da zorlaşıyor. Müthiş bir rekabetin yaşandığı dijital ortamda görünür olmak, ürünlerinizi/hizmetlerinizi tanıtmak sadece sosyal medya hesaplarından iletiler yazmak kadar kolay değil. Teknolojinin hayatımızın her alanında yer aldığı bir çağda, rekabet gücünü artırmak isteyen her şirketin pazarlama stratejilerine teknolojiyi dahil etmesi gerekiyor.

  1. Yapay Zekâ

Büyük işletmeler dışındaki şirketler için yapay zekâ ve machine learning teknolojisinden yararlanmak imkânsızdı. Günümüzde artık küçük işletmeler bile müşterilerinin davranışlarına dayalı tahmin modelleri oluşturmak için algoritmalardan yararlanıyorlar. Yapay zekâ henüz duygulara hitap eden, orijinal bir yazıyı tam olarak ortaya çıkaramasa da, verilere dayalı içerik üretme konusunda önemli ilerlemeler kaydetti. Chatbots gibi dijital asistanların da yaygın bir şekilde kullanması, yapay zekânın pazarlama alanındaki etkisini artırdı. Artık yapay zekâ sayesinde hedef kitlenizi doğru bir şekilde belirleyebilirsiniz. Geleneksel hedef kitle belirlerken sadece demografik, coğrafik ve psikografik kriterler değerlendirilir. Yapay zekâ sayesinde ürün ya da hizmetinizi satın alan ve satın almaktan vazgeçen müşterilerinizin verilerine dayanarak daha ayrıntılı bir hedef kitle belirleyebilirsiniz.

Pazarlamada yapay zekâ kullanmanın en büyük avantajlarından biri, reklam harcamanızı optimize etmenize yardımcı olmasıdır. Ücretli reklamları optimize etmek için daha iyi performans gösteren reklamları ve reklam vermek için günün en uygun zamanını belirlemek yapay zekâ ile kolaylaşıyor.

Yapay zekâyı verilerinizi sadece geçmişte ne olduğunu görmek için değil, aynı zamanda gelecekte ne olacağını tahmin etmek için de kullanabilirsiniz. Makine öğrenmesi ile analizler yaparak insan beyninin yakalama olasılığı olmayan çıkarımlar yapabilir, çok daha hedefe yönelik kararlar alabilirsiniz. Geleceği öngörebilenler her zaman kazanırlar.

  1. İçerik Pazarlama

Hedef kitlenin dikkatini çekebilecek blog yazıları, görsel ve videolar ile yapılan dijital pazarlama yöntemidir. Başarılı bir içerik pazarlaması, hedef kitlenin doğru belirlenmesi ve içeriklerin hedef kitleninn ilgisini çekebilecek şekilde hazırlanması ile mümkündür. Bunun için de detaylı analizler gerekir. İçerik oluştururken kullanılan görseller, seçilen kelimeler hedef kitleye uygun olmalıdır. Sadece doğru hedef kitleye doğru içerikler hazırlamak da yeterli değildir. İçerik pazarlama yaparken reklamlarınızın etkisini ölçmeniz pazarlama stratejinizi geliştirmeniz için önemlidir. İçeriklerinizin ne kadar etkileşim aldığını, satışa etkisini ölçmeden neyin ne kadar işe yaradığını bilemezsiniz. İçerik pazarlamanın her aşamasında teknolojiden yararlanmanız gerekir.

  1. Sosyal Medya

Yaklaşık yirmi yıldır hayatımızın merkezinde olan sosyal medya insanların etkileşim şekillerinde devrim yaptı. Aynı zamanda sosyal medya, pazarlama ve tanıtım sektörü için eşi görülmemiş fırsatlar da yarattı. Sosyal medya pazarlamayı çok daha etkin bir hale getirdi. Sosyal medya üzerinden pazarlama yapmanın en büyük avantajı, tanıtımları sadece hedef kitlenize en ekonomik şekilde gösterebilmenizdir. Sosyal medya üzerinden tanıtım yapmak geleneksel pazarlama yöntemlerine göre çok daha az masrafla potansiyel müşterilerinize ulaşmanızı sağlıyor. Sosyal medyada etkili bir tanıtım yapmak için hangi mecrayı kullanmanız gerektiğini, reklamları yönetmeyi ve tanıtımların etkisini ölçmeyi bir profesyonele bırakmakta fayda var.

Sosyal medya paylaşım yapmış olmak için kullanılacak bir dijital platform değil. Eğer gerçekten söylenecek bir söz, verilebilecek bir mesaj varsa bunları hedef kitleye iletmek için kullanılmalı. Pazarlama açısından etkin olarak kullanılabilecek bir alan özel gün mesajlarının yer aldığı bir yer haline dönüştürülmemeli.

  1. Web Sitesi

Markanızın dijitalleşmesi için olmazsa olmazlardan birisi de bir web siteniz olmasıdır. İyi bir websitesi akılda kalıcı olmanızı ve sektörünüzde saygınlığınızın artmasını sağlar. Ücretli ve ücretsiz birçok web sitesi şablonuna internetten kolaylıkla ulaşabilir, web sitenizi kendiniz de tasarlayabilirsiniz. Ancak web siteniz hedef kitlenizin ihtiyaçlarına cevap verebildiği ölçüde trafik alacaktır. Trafiğiniz ne kadar yüksek olursa potansiyel satışınız da artacaktır. Bunun için web sitenizde hedef kitlenizin ilginizi çekecek bilgilendirici içeriklerinizin olması önemlidir. Ayrıca içeriklerinizin sürekli güncel olması gerekir. Hedef kitleniz web sitenize geldiğinde hızlı bir erişim ister. Ancak profesyonelce kodlanmış bir web sitesi hızla yüklenecektir. Yüksek bant genişliği ve güçlü bir servera sahip olan web sitesi, kullanıcıların sayfaların açılmasını bekleme süresini kısaltır. Böylece ziyaretçi sayısı gün geçtikçe artar. Web sitenizin verilerini bazı analiz programlarıyla ölçmeniz ve bu verilerin sonuçlarını gözden geçirerek düzeltmeler yapmanız da gerekir. 

Web sitesine gelen kişiler, şirket ile ilgili kaç yıldır sektörde faaliyet gösterdiği, şirkette kaç kişinin çalıştığı, çalışanların nasıl kişiler olduğu, çalışanların, işyerinin fotoğrafları gibi özel bilgilere ulaşmak istiyorlar. Ürünlerin nereden satın alınabildiği, hizmetlere nasıl ulaşılacağı gibi konuların dışında, şirketin yaptıkları iş ve bulundukları sektörle ilgili düşüncelerini gösteren videolara, blog yazılarına ulaşmak istiyorlar.

  1. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

Markanızın dijital pazarlamasını yapmak istiyorsanız SEO’yu da hesaba katmanız gerekir. Kullanıcılar bir arama motorunda aradıkları şeye ulaşmak için nadiren ikinci, üçüncü sayfalara geçerler. Bu yüzden arama motorlarındaki sıralamanız önemlidir. SEO web sitenizin arama motoru sonuç sayfasındaki sıralamasının yükselmesi için sürekli geliştirmeler yapma sürecidir. Bir arama motorunda web sitenizin hangi sırada çıktığını belirlemeye yönelik tüm algoritmaları ifade eder. Web sitenizin trafiğini artırmak için kullanıcıların aradıkları anahtar kelimeler ile web sitenizdeki içeriklerin alaka düzeyleri önemlidir. Fakat SEO sadece alaka düzeyi ile ilgili değil, daha karmaşık bir süreçtir. SEO’nun en önemli rolü, bir markayı daha erişilebilir hale getirmesidir.

  1. Chatbot Teknolojisi

Chatbotlar, doğrudan tüketicilerle sohbet etmek için metin, ses ve mesaj kullanımını birleştiren bir teknolojidir. Chatbot teknolojisinin operasyonel maliyetleri %30 azaltacağı öngörülüyor. 2021 yılına kadar müşteri ilişkilerinin %85’inin chatbot ile yönetileceği düşünülüyor. Her yaştan insanın yaklaşık %40’ı online alışveriş yaparken chatbot kullanmayı tercih ediyor. (https://www.smallbizgenius.net/by-the-numbers/chatbot-statistics/) Chatbotlar, verileri titiz bir şekilde kullanarak müşteri taleplerini ve şikayetlerini ele alma açısından son derece faydalıdır. İnsanların alışveriş sırasında ve sonrasında karşılaştıkları problemleri çözmek, sorularına yanıtlar vermek için chatbotlar gelecekteki pazarlama planlarının oluşturulmasında bir temel olabilir. Henüz yeni olan bu teknoloji çok yakında müşterilerine anında cevap verebilmek isteyenlerin vazgeçilmez aracı haline gelecek.

Teknoloji hayatımızın her alanında bu kadar etkiliyken pazarlama stratejilerine de teknolojiyi mutlaka dahil etmek gerekiyor. Tüketicilerin ne istediğini ve ihtiyaçlarının nasıl değiştiğini bilmek, daha da önemlisi bunbu öngörebilmek ancak teknolojiden faydalanarak mümkündür. Pazarlamada rakiplerinin gerisinde kalmak istemeyen şirketler, henüz bu teknolojileri hakkıyla kullanmıyorlarsa, hemen kullanmaya başlamak zorundalar. Doğru  hazırlanmış web sitesi, doğru üretilmiş içerik, doğru kullanılan sosyal medya, aramalarda görünürlük gibi pazarlama için teknolojiye yapılan yatırımlar getirisi en yüksek olanlar. Perda olarak bu konudaki başarı hikâyelerimizi öğrenmek için bizimle iletişime geçebilirsiniz.